Omslag naar balans tussen landbouw, natuur en milieu
Beste nieuwsbrieflezer,
Het belooft een spannend jaar te worden. Zou de groei van GroenLinks in Leeuwarden, SúdWestFryslân en de Waadhoeke ook doorzetten in de andere Friese gemeenten bij de verkiezingen op 21 maart 2018? We hopen het. Met elkaar gaan we ervoor!
Maar niet alleen GroenLinks groeit; ook het bewustzijn van de schadelijkheid van intensieve landbouw groeit. Niet dat de transitie naar biologisch boeren snel genoeg gaat, maar we merken dat het tot steeds meer mensen doordringt dat het zo niet langer kan. We zijn dan ook blij dat de Friese Staten onze motie om in het veenweidegebied een omslag te maken van “behoud van landbouwfunctie” naar “balans tussen landbouw, natuur en milieu” heeft aangenomen.
Heb jij een idee over hoe het nog sneller kan? Wil je dat bewustzijn verder verspreiden? Doe mee! Bel of mail ons gerust. Lokaal, provinciaal, landelijk, alles kan.
Ook in de Provinciale Staten laten we het groene en linkse geluid klinken. Wie daaraan bij wil dragen is – ook in het nieuwe jaar – van harte welkom!
Met vriendelijke groet,
Retze van der Honing (Statenlid)
Corrie Dam (commissielid)
Arjette de Vroet en Sanne van Wees (fractiemedewerkers)