Op maandagavond 2 februari aanstaande wordt er in dorpshuis de Drijscheer in Alteveer (provincie Groningen) een bijeenkomst gehouden over de opslag van kernafval in zoutkoepels. Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door GroenLinks in Groningen. Het is een vervolg op de drukbezochte bijeenkomst in oktober vorig jaar, gehouden in Stadskanaal, waar is gebleken dat er veel behoefte is aan informatie over dit onderwerp.
Alle lidstaten van de Europese unie moeten uiterlijk in augustus 2015 een nationaal programma rond de eindberging van radioactief afval voorleggen aan de Europese commissie. Onduidelijk is hoe en op welke manier de bevolking hierover wordt geïnformeerd. In het noorden van Nederland komen een aantal gebieden eventueel in aanmerking voor ondergrondse opslag van radioactief afval, waaronder locaties in de omgeving van Stadskanaal en Pieterburen. Verder lezen










